הסדרת מעמד בישראל לבני זוג נשואים

    הסדרת מעמד בישראל ו/או הנפקת אשרת שהיה לנתין/נתינה זרה כבני זוג של אזרחים ישראלים נחשבים להליכים מסורבלים ומתישים. אין זה סוד שמדיניות משרד הפנים ופקידי משרד הפנים כאחד אינה מעודדת הגירה של זרים לישראל. משכך, נהלי משרד הפנים המסדירים את התחום נחשבים למורכבים ודורשים עמידה קפדנית בנהלים.

    אזרח ישראלי אשר נשוי לאזרחית זרה זכאי להסדיר את מעמדה של הזרה בישראל, זאת בהתאם לחוק הכניסה לישראל, חוק האזרחות ונהלי רשות האוכלוסין וההגירה. הסדרת המעמד כוללת הנפקת אשרת עבודה מסוג ב1 לבת הזוג הזרה, הנפקת אשרות כניסות ויציאות מישראל, הנפקת תעודת זהות ארעית (זמנית) ואשרה מסוג א5 בדרכונה של הזרה ולבסוף קבלת אזרחות ישראלית מן המניין.

    ההליך מכונה הליך מדורג ו/או הליך חיים משותפים. בבסיס ההליך בוחן משרד הפנים את כנות הקשר הזוגי בין בני הזוג וכן את מרכז חייהם אשר נדרש להיות בישראל.

    הסדרת המעמד של בן הזוג הזר כולל מס' שלבים עיקריים לרבות:

    שלב ראשון – איסוף מסמכים מבני הזוג וקביעת תור במשרד הפנים הרלוונטי בהתאם לעיר מגוריו של האזרח הישראלי. על חלק מן המסמכים של האזרח הזר להיות מאומתים ע"י אפוסטיל או ע"י הקונסוליה הישראלית בחו"ל ומתורגמים לעברית או לאנגלית.

    פגישה במשרד הפנים הרלוונטי הצגת המסמכים ופתיחת תיק חיים משותפים הלכה למעשה. בסיום פגישה זו ולאחר שכל המסמכים אושרו זכאי בן הזוג הזר לאשרת עבודה מסוג ב1 אשר תהיה תקפה לשישה חודשים. במועד זה יקבע לבני הזוג תור לפגישת שימוע.

    שלב שני – פגישת שימוע בפגישת השימוע יבצעו פקידי משרד הפנים חקירה לכל אחד מבני הזוג בנפרד ובסיומה יצליבו את המידע שהתקבל. היה והמידע תואם, יהיה זכאי בן הזוג הזר לאשרת שהיה זמנית מסוג א5 וכן תעודת זהות ישראלית ארעית (זמנית). עם קבלת תעודת הזהות יהיה זכאי בן הזוג הזר לביטוח רפואי בהתאם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, לתנאים סוציאליים וכו'

    שלב שלישי – הגשת בקשה לאזרחות ישראלית בן הזוג הזר צפוי לשהות עם אשרת שהיה ארעית מסוג א5 במשך ארבע שנים אשר עם סיומם יהיה זכאי להגיש בקשת התאזרחות בישראל.

    הסדרת מעמד של בן בת זוג זרה בישראל נחשב להליך ממושך ומורכב,  לכן, בטרם פתיחת ההליך ולשם ניהול מיטבי , מומלץ להיוועץ עם עורך דין מקצועי ובעל ניסיון שילווה את התהליך באופן המקצועי, המהיר והנוח ביותר.

    הגשת בקשה מנומקת ומפורטת, הכנת מסמכים כנדרש, ניסיון והיכרות מעמיקה עם נהלי משרד הפנים יבדילו בין הליך מוצלח וקצר להליך ארוך ומיגע. ונוכחות אישית של עוה"ד בפגישות במשרד הפנים יגדילו באופן משמעותי את הסיכוי להסדרת וקבלת המעמד המבוקש.

    למשרדנו ניסיון עשיר והצלחות רבות בתחום זה.

    לייעוץ וסיוע משפטי בנושא מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון: 073-760-0719
    או בלחיצה על כפתור יצירת הקשר.

    RECOMMENDATIONS


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן