אשרות עבודה זמניות

    אשרה B-1

    קטגוריית אשרת B-1 מאפשרת לאנשי עסקים זרים להיכנס לארה"ב לפרקי זמן זמניים כדי "לנהל עסקים" בשם המעסיק הזר שלהם.

    אשרת B-1 אינה מספקת את הזכות לעבוד בארה"ב. איש עסקים הנכנס לארה"ב עם ויזה B-1 רשאי לבצע פעילויות מוגדרות בלבד, הכוללות בין היתר: השתתפות בפגישות, פתיחת חשבונות בנק, השתתפות בסמינרים וכנסים, ניהול מו"מ, או עסקים זמניים אחרים מטעם חברה ישראלית.

    אשרת L-1

    אשרת L-1 מיועדת לחברות ישראליות רב לאומיות. האשרה מאפשרת למעסיק בישראל להכניס לארה"ב את העובד לצורך העסקה במשרדי החברה שבארה"ב. החברה בארה"ב נדרשת להיות קשורה בקשרי בעלות משותפים עם החברה בישראל, כגון: חברת אם וחברת בת או חברות אחיות או סניפים.

    בעניין זה, יש להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום על מנת לבחון אם יחסי הבעלות בין החברות עומדים בתנאים הנדרשים.

    עובד המבקש  אשרת L-1 חייב להיות מיועד לשמש בתפקיד ניהולי, או בתפקיד הדורש "ידע מיוחד" בחברה בארה"ב על מנת להיות זכאי לאשרת  L-1. כמו כן, עובד המבקש לקבל אשרת זו צריך להיות מועסק על ידי החברה הישראלית במשך 12 חודשים רצופים בתוך שלוש השנים שקדמו לכניסתו לארה"ב כמנהל, או כחבר בהנהלה, או כעובד בעל ידע מיוחד.

    אשרת E-1

    אשרה זו מבוססת על אמנת סחר בין ארה"ב לישראל, כאשר  "סחר" מוגדר כחילופי סחורות או שירותים. במסלול זה, האשרה ניתנת לחברות שבבעלות ישראלית, לצורך קידום המסחר בין ישראל לארה"ב. הדרישה המרכזית לקבלת האשרה היא שרוב מהבעלות (50%) בחברה המבצעת את הסחר תהיה בידי אזרחי מדינת ישראל.

    הדרישה השנייה, מבוססת על ניתוח תקופה של 12 חודשים של מסחר של החברה. לפחות 50% מהסחר הבינלאומי של החברה חייב להתבצע בין ישראל לארה"ב.  הסחר הבינלאומי הוא סך כל היצוא והיבוא, של מוצרים ו/ או שירותים.

    אשרת משקיע E-2

    האשרה מאפשרת לאזרח ישראלי להיכנס ולעבוד  בארה"ב בהתבסס על השקעה בעסק בארה"ב. רוב המניות של החברה האמריקאית חייבות להיות מוחזקות בידי אזרחי מדינת ישראל.

    האשרה מאפשרת לכל אזרח של מדינת ישראל שבכוונתו להשקיע לפתח ולנהל עסק בארה"ב להגיש בקשה לאשרה. כמו כן, ניתן לשלוח באשרה E-2 עובד ישראלי בכדי לנהל את העסק. העובד צריך להיות בעל ניסיון או הכשרה לתפקיד ניהולי, או פיקוחי, או לבצע "תפקיד חיוני" לתפעול יעיל של העסק. על מנת להיות זכאי לאשרת E-2  החברה ומבקש האשרה חייבים לבצע "השקעה משמעותית" בחברה אמריקאית. החברה האמריקאית יכולה להיות חברה חדשה או קיימת. ההשקעה בעסק יכולה להתבצע במזומן, בציוד, בקניין רוחני ובנכסים אחרים.

    אשרת H-1B

    אשרת H-1B היא אשרה המאפשרת לחברה אמריקאית להעסיק באופן זמני עובדים זרים ב"תפקיד מקצועי". "תפקיד מקצועי" דורש רמה גבוהה יותר של השכלה והכשרה. בדרך כלל, מדובר על עבודה המחייבת תואר אקדמי (BA) בתחום הרלוונטי. דוגמאות לתפקדים מקצועיים כוללים: אדריכלות, הנדסה, מתמטיקה, מדעי הפיזיקה, רפואה וחינוך.

    על מנת להגיש בקשה לאשרה H-1B, קיים הליך רישום מיוחד המתחיל בחודש מרץ של כל שנה קלנדרית המאפשרת תחילת העסקה בחודש אוקטובר של אותה שנה קלנדרית. כמו כן, ישנה מכסה של אשרה שנתית. מגבלה זו ידועה בשם"Cap H-1B", והיא מתייחסת להנפקת 65,000 ויזות בשנה.

    בשנת 2020 רשויות ההגירה יישמו הליך רישום אלקטרוני למבקשים להיכנס להגרלה לקבלת אשרת H-1B. תחילה, יש להירשם באופן אלקטרוני ולשלם את דמי ההרשמה בסך $10. בתהליך זה נעשית בחירה של מועמדים. רק מי שנבחר זכאי להגיש בקשה לאשרה H-1B  וזאת מה-1 באפריל באותה שנה. למעוניינים, אנו ממליצים לפנות אלינו במהלך חודש פברואר.

    אשרת O-1A/O-1B

    קטגוריית אשרת O-1A מיועדת לאדם בעל "יכולת יוצאת דופן" בתחומי המדעים, החינוך, העסקים או האתלטיקה, האמנויות, הקולנוע או הטלוויזיה . כדי להיות זכאי לאשרה  O-1A, יש להפגין "יכולת יוצאת דופן" באמצעות הישגים לאומיים או בינלאומיים. "יכולת יוצאת דופן" בתחומי המדע, החינוך, העסקים או האתלטיקה, פירושה רמת מומחיות המצביעה על כך שהמבקש הוא מהמובילים בתחומו.

    אשרת O-1B ניתנת למבקש שהוכיח יכולת יוצאת דופן באומנויות, או הישג יוצא דופן בתעשיית הסרטים או בתעשיית הטלוויזיה. למטרות O-1B, ההגדרה של "אמנות" הינה רחבה וכוללת מגוון רחב של תחומי פעילות יצירתית כגון: מוסיקה, אמנות חזותית, אומנויות קולינריות ואומנויות הבמה, האופנה, הדוגמנות ועוד. בתחום האומנות נדרשת "יכולת יוצאת דופן" ובענף הסרטים והטלוויזיה נדרש להוכיח "רמה גבוהה של הישגים".

    קטגוריית אשרת P-1

    מתאימה לקבוצת אמנים או ספורטאים המבקשים להיכנס לארה"ב לצורך תחרויות והופעות. קטגוריית P-1 כוללת את כל הספורטאים המופיעים ברמת ביצועים בינלאומית מוכרת, בין אם כספורטאים בודדים או ספורטאים החברים בליגות מקצועיות או המשתתפים בליגות חובבניות מסוימות.

    אשרת F-1 ו- M-1

    אשרת 1-F (סטודנט אקדמי) משמשת סטודנטים לקורסי הכשרה אקדמית וקורסי לימוד שפה.  אשרת F-1 מאפשרת לסטודנט ישראלי להיכנס לארה"ב כסטודנט מהמיניין ללימודים במכללה, באוניברסיטה, בסמינר, בתיכון אקדמי, בבית ספר יסודי או בכל מוסד אקדמי אחר וכן בתוכניות הכשרה ללימודי שפה.

    אשרת 1M משמשת תלמיד המעוניין לעשות קורס מקצועי שאינו אקדמי כגון: תוכניות ללימודי טכנולוגיה ולימודים מקצועיים אחרים.

    אשרהJ-1

    קטגוריית אשרת J-1, הידועה בשם אשרת "חלופי תרבות". זוהי אשרה זמנית למטרת לימודים או עבודה עבור מבקרים זרים שלהם ניתנת חסות על ידי ארגון הרשום בתוכנית חילופי תרבות שאושרה על ידי משרד החוץ האמריקאי.

     

    RECOMMENDATIONS


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן