עובדים זרים להייטק

    כללי:

    עובדים זרים אינן צמד מילים שישראלים רבים אוהבים לשמוע. בדרך כלל כאשר ישראלי ישמע את צמד המילים הזה האסוציאציה הראשונה שתעלה במוחו הם אותם פיליפינים, הודים או אחרים אשר הגיעו לישראל לסעוד את זקנינו או אותם עובדים אשר הועסקו בענף הבנייה בעבר. אלא לאור המחסור החמור בעובדים, הקיים היום במשק, בייחוד בענף הייטק, שהוא אחד ממנועי הכלכלה העיקריים (אם לא העיקרי שבהם), המילים "עובדים זרים להייטק" יכול וצריך לקבל משמעות חדשה. אין מדובר כבעבר בעובדים ללא מיומנויות כלל או בעלי מיומנויות בסיסיות, או במי שמעוניין להגיע לישראל כדי ללמוד או להתלמד. מדובר באנשים, אזרחים זרים, בעלי השכלה, הכשרה, הסמכות, מיומנויות ספציפיות וניסיון רב. 

    עובדים זרים להייטק

    במידה ואזרח זר מעוניין לעבוד בישראל קיימות אפשרויות רבות. אחת האפשרויות הינה במידה ואותו אזרח זר הינו יהודי או בעל זיקה ליהדות. במקרה זה המצב מאוד פשוט ואותו אזרח יכול לקבל תעודת עולה או אשרה זמנית לעבודה בישראל, עד שיחליט האם ברצונו לבצע עלייה מלאה. אולם במידה ומדובר באזרח זר שאינו יהודי ואינו בעל זיקה ליהדות, הרי שיש מסלולי אשרות עבודה לעובדים זרים להייטק המאפשרות לחברות הייטק במשק, שאינן מצליחות לאייש משרות מומחים, או הדורשות מיומנויות גבוהות, לפנות ו"לייבא" עובדים זרים. 

    התהליך:

    מאחר ומדינת ישראל מעוניינת כי לישראל יכנסו מספר העובדים הזרים להייטק המינימאלי הנדרש, וזאת על מנת למנוע נטילת משרות מישראלים, מדובר בהליך בירוקרטי, נוקשה וסבוך בעל שלבים רבים. בין היתר נדרש המעסיק, להוכיח את הצורך לאייש משרה זו או אחרת, להוכיח כי לא ניתן לאייש משרה זו על ידי מומחה או בעל מקצוע ישראלי, היינו בפועל, שהחברה ניסתה באופן מהותי ואמיתי לאייש את המשרה אך ללא הצלחה ועוד. מאידך נדרש העובדים הזרים להייטק להוכיח כי הם מחזיקים בהשכלה, הכשרה, הסמכה, מיומנויות והניסיון הנדרשים למשרה. גם לאחר הוכחת כל הנדרש הוכחה הרי שישנם מסלולים שונים הנבדלים בינם לבין עצמם באורך משך השהייה המותר בישראל לצורך עבודה, בסוג האשרה, בסוגי העבודות המותרות מכוח האשרה ועוד. 

    סיכום:

    לצורך בירור מעמיק ואמיתי מה הם סיכוייה של חברת הייטק לקבל אשרה להעסקת עובדים זרים להייטק וכן לבירור מעמדו וסיכוייו של עובד ספציפי לקבל אשרה הרי שחובה להיעזר במומחה בדיני הגירה והשגת אשרות עבודה לעובדים זרים בהייטק. מומחה זה הינו בקיא בדרישות הטכניות ומהותיות של התהליך. החל בדרישות, המסלולים השונים, הקריטריונים והסיכויים של כל מסלול ועד לדברים הקטנים ביותר כדון טפסים, צילומים ועוד דרישות טכניות בסיסיות, שלעתים אינן פחות חשובות מהמהותיות.   

    מומחיות מעין זו ניתן למצוא במשרד עוה"ד יפתח חנן ושות' המהווה one stop shop לכל ענייני ההגירה, ובייחוד לענייני "ייבוא" עובדים זרים להייטק. באמתחתו של המשרד והעומד בראשו שנים רבות של ניסיון, ידע ייחודי, מקצועיות ומומחיות אשר מאפשרות הפיכת התהליך לפשוט קל ויעיל.  

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן