סיוע לעלייה לישראל

    כללי:

    לכל ידוע וברור כי מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. ככזו, מאז היוסדה, פתוחים שערי מדינת ישראל לכל יהודי המעוניין להגיע אליה, להתיישב ואף להתאזרח בה, במילים אחרות, לעשות עלייה. אלא שמייד לאחר היוסדה, בשנת 1950, חוקקה מדינת ישראל את חוק השבות. חוק זה עבר תהפוכות ותיקונים רבים וכיום הוא מרחיב את היריעה ומאפשר גם למי שאינו יהודי אך יש לו זיקה כלשהי ליהדות (הקבועה באופן מפורש בחוק) לעשות עלייה ולהתאזרח במדינת ישראל. עד כה נשמע מאוד פשוט, חד וברור. אלא שכמו בכל דבר או נושא בחיים, לרוב, הסוגייה אינה בינארית, אינה שחור או לבן. מי שמעוניין לעשות עלייה נדרש לספק מסמכים רבים ולהוכיח את יהדותו בדרכים שונות. הרבה פעמים מדובר בכאב ראש לא קטן. בעיה זו אף מחריפה שעה שהמעוניין לעשות את העלייה אינו יהודי והוא משתייך לאחת מהקטגוריות הקבועות בחוק השבות. 

    מי זכאי לעלות לישראל ולהשתקע בה:  

    בהתאם להוראות חוק השבות כיום, זכאי לעלות לישראל מי שהוא יהודי, היינו בהתאם לחוקי ההלכה היהודית, מי שהוא בן לאם יהודייה ואינו בן לדת אחרת. אלא שבהתאם להוראות החוק, זכאי לעלות לישראל גם מי שהוא בן-זוג של יהודי, בן של יהודי, נכד של יהודי, לרבות בן זוג של בן או נכד של יהודי. כל אלה זכאים להגיע לישראל ולקבל תעודת עולה המעניקה זכות להתיישב בישראל באופן קבע, לעבוד בישראל וכן זכויות והטבות רבות נוספות. אלא שאלה לא ניתנים בקלות ועל המבקש לעלות לישראל לספק הוכחות לזיקתו ליהדות היינו קשר ליהודי ממנו הוא מעוניין "לשאוב" את הזכות. הרבה פעמים מדובר בבעיה לא מבוטלת. כך למשל כאשר נכד או בן מבקש להוכיח את יהדותו של אבותיו אולם בשל למשל מלחמת העולם השנייה או בשל האיסור על דתות בבריה"מ אין כל מסמכים או הוכחות שניתן לספק. 

    סיוע לעלייה לישראל

    מצבים אלה הם סבוכים ומורכבים. על מנת להוכיח את הזיקה ליהדות או לאדם היהודי נדרש ניסיון רב, ידע, מיומנויות ויצירתיות. אותו בעל מקצוע, לרוב עורך דין, נדרש להכיר ולהנחות את ה"עולה" הפוטנציאלי כיצד להשיג את ההוכחות, המסמכים או העדויות על מנת להוכיח את הנדרש הוכחה. כך למשל, עדות מפי רב על יהדותו של סב, סבתא או אב יכולה לספק הוכחה. כן יכולים לספק הוכחות מסמכים שונים כגון כתובה של ההורים או סבא וסבתא, מסמך המעיד על השתייכות לקהילה יהודית זו או אחרת ועוד הוכחות או מסמכים רבים ומשונים היכולים לסייע. זאת כמובן בנוסף למסמכים רבים אחרים הנדרשים על מנת לקבוע את הזיקה. בכל אופן, אלא אם קיימים מסמכים או הוכחות שאינם מוטלים בספק, ייתכן ויהיה מדובר בכאב ראש לא קטן למעוניין לעשות עלייה.     

    סיכום:

    משרד עוה"ד יפתח חנן ושות' הינו משרד בעל ניסיון רב שנים, מומחיות ייחודית וידע רב בכל הקשור בתחומי ההגירה ובייחוד ביישום הוראותיו של חוק השבות. הניסיון, הידע והיצירתיות הקיימים במשרד מאפשרים לו לעמוד בשורה הראשונה של משרדים בעלי שיעורי הצלחה מהגבוהים ביותר בסיוע למעוניינים לעשות עלייה לצלוח את משימתם ולעלות לישראל. 

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן