הליך חיים משותפים

    כל מה שרצית לדעת על הליך חיים משותפים

    הליך חיים משותפים מאפשר להסדיר את מעמדם, של בני זוג זרים של ישראלים, אשר חיים במשותף. אין צורך להינשא בישראל באופן חוקי, על מנת לקחת חלק בהליך והוא ניתן גם לזוגות חד מיניים, החיים יחדיו בארץ. ההליך הוסדר בהנחיות משרד הפנים והוא שונה מההנחיות, הנוגעות בהליך של למי שמדינת ישראל מכירה בנישואיו, בהתאם לתקנות הכניסה לישראל וחוק האזרחות. נוהל חיים משותפים מתאפשר, הן לבני זוג זרים של אזרחים ישראלים והן לבני זוג של תושבי קבע בישראל, כל עוד שני בני הזוג שוהים בישראל וחיים במשותף, בתור ידועים בציבור.

    מסמכים נדרשים

    במסגרת הליך חיים משותפים יש להגיש בקשה, ללשכת רשות האוכלוסין הסמוכה לאזור מגורי בני הזוג ולכלול את כל המסמכים הנדרשים. יש להציג את תעודת הזהות הישראלית של בן הזוג שמחזיק באזרחות ישראלית או ברישיון לתושבות קבע ואת הדרכון של בן הזוג הזר. על הדרכון של הזר להיות בתוקף, לכל הפחות לשנתיים נוספות, ממועד הגשת הבקשה לרשות האוכלוסין. לבקשת הליך חיים משותפים יש לצרף מכתב מאת בני הזוג, המסביר את אופי הקשר בניהם וכיצד הם מנהלים חיים משותפים בארץ.

    מקור ותרגום

    לבקשה בנוהל חיים משותפים יש לצרף תמונות של שני בני הזוג. עבור בן הזוג הזר יש לצרף תעודת לידה מארץ המקור ותעודה ציבורית מהתקופה האחרונה המפרטת את מצבו מבחינת המעמד האישי, כמו גם תעודת יושר. המסמכים צריכים להיות בשפת המקור ומתורגמים ועל בני הזוג לצרף תצהיר חיים משותפים בו הם חותמים על אמיתות הנתונים והמסמכים שבבקשה.

    ייעוץ לגבי הליך חיים משותפים עם עורך דן המתמחה בתחום

    הבסיס למדיניות שבמסגרתו נעשה הליך מדורג חיים משותפים הוא הומניטרי ומתבסס על הזכות לחיי משפחה, הכוללת את זכותו של כל אדם, לבחור את בן זוגו באופן חופשי ולהקים עמו משפחה. במידה ואתם זקוקים בסיוע וליווי עבור הליך מדורג חיים משותפים או בכל נושא אחר, הנוגע להסדרת המעמד האישי, צרו קשר כאן באתר או בטלפון, עם עורך דין יפתח חנן המתמחה בתחום. עורך דין יפתח חנן עוסק מזה שנים ארוכות, בכל נושאי ההגירה בפני רשות האוכלוסין וההגירה, משרד הפנים והערכאות השונות, כפי שיכולים להעיד מאות לקוחות מרוצים שמעמדם כבר הוסדר.

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן