היתר עבודה לישראל – חברת הייטק ישראלית

    קיים נוהל ייחודי (נוהל מס'  5.3.0043)  עבור חברות הייטק בישראל המאפשר לחברה לקבל ויזת עבודה לישראל לעובד זר בהתאם לחוק עובדים זרים. חברת הייטק אשר הוכרה על ידי הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית כתאגיד עתיד ידע טכנולוגי יכולה להעסיק מומחה זר ולקבל היתר עבודה עבורו. מדובר בנוהל זריז ומהיר כאשר היתר העבודה מתקבל תוך מס' ימי עבודה.

    נוהל מזורז זה מאפשר קבלת אשרת עבודה לישראל בשלושה מסלולים שונים עבור חברות שהוכרו כחברות הייטק:

    נוהל מזורז לתקופה של עד 90 ימים– ויזת עבודה לישראל לתקופה של עד 90 ימים, בזמן טיפול קצר ותוך הקלות פרוצדוראליות. החברה מתחייבת לשלם למומחה הזר את כפל השכר הממוצע במשק, בתנאים הקבועים בנוהל. במסגרת מסלול זה, אין צורך לגשת לקונסוליה הישראלית בחו"ל, וניתן להביא את המומחה הזר לישראל תוך מס' ימים בודדים.

    היתר עבודה לתקופה של מעל 90 יום– ויזת עבודה לישראל לתקופה של שנה. מדובר במסלול מהיר במיוחד, המאפשר הנפקת היתר עבודה בתוך מס' ימי עסקים (זאת להבדיל מהליך רגיל בו משך התהליך הינו 45-60 ימים בממוצע). מסלול זה כולל הליך קונסולרי בקונסוליה הישראלית בחו"ל וניתן להאריך את ההיתר בשנה נוספת.

    נוהל ייחודי זה מאפשר גם לבני זוג של עובדים זרים לקבל אשרת עבודה ב-1 כללי (ללא הגבלה) המאפשר לבן/בת הזוג לעבוד בישראל אצל כל מעסיק ישראלי ללא צורך בקבלת היתר עבודה.

    העסקת בוגר אקדמאי זר חברת היי-טק רשאית לקבל ויזות עבודה לעובדים זרים שסיימו תואר אקדמי מלא במוסד להשכלה גבוהה בישראל, באחד המקצועות להלן: הנדסת חשמל, אלקטרוניקה, מחשבים (כולל הנדסת תוכנה), מערכות מידע או מדעי המחשב. במסגרת מסלול זה, חברת הייטק אינה מחויבת לשלם לבוגר האקדמי שכר של פעמיים השכר הממוצע במשק.

    השלבים להעסקת עובדים זרים בישראל

    הנפקת היתר ואשרת עבודה עבור עובדים זרים לישראל כוללת מספר שלבים:

    • הגשת בקשה להנפקת היתר עבודה לישראל לעובד זר ביחידת ההיתרים ברשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול בירושלים.
    • הגשת בקשה להנפקת ויזת עבודה לישראל למומחה זר מסוג ב/1 ואשרת כניסה לישראל במשרד הפנים הרלוונטי, ושליחת האישור לקונסוליה הישראלית בחו”ל.
    • הנפקת אשרת עבודה בקונסוליה הישראלית במדינת המוצא של העובד הזר (בדרך כלל מונפקת אשרת עבודה מסוג ב/1 לתקופה של חודש ימים בלבד). הליך זה אינו נדרש במסגרת ההליך המהיר של עד 90 ימים.
    • הארכת ויזת העבודה לתקופה המבוקשת עם כניסת מומחה זר לישראל והגשת בקשה לאשרת כניסה רב פעמית במשרד הפנים הרלוונטי.

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן