בקשה לאזרחות ישראלית

     

    בקשת אזרחות ישראלית ניתן להגיש על פי הקריטריונים המנויים בחוק האזרחות, תשי"ב – 1952 כאשר יש הבדל משמעותי בין בקשה לאזרחות ישראלית שמגיש מי שהינו יהודי לבין מי שאינו יהודי, מבחינת מורכבות התהליך, אורכו והסיכויים לאישור הבקשה.

    הטעמים העיקריים להגשת הבקשה

    מדינת ישראל שומרת על מדיניות הגירה מצומצמת וקפדנית ביותר ואינה מתירה לכל אדם להיכנס, לשהות ולקבל אזרחות אלא יש לעמוד בקריטריונים ספציפיים ולהראות התקיימות עילה חוקית להגשת הבקשה. אחת העילות הנפוצות להגשת בקשה לקבלת אזרחות ישראלית היא מכוח חוק השבות, המתיר ליהודים ולצאצאיהם מכל רחבי העולם, העומדים בדרישות, לעשות עלייה ולקבל אזרחות ישראלית עם השלמת תהליך ההתאזרחות. בהגדרת החוק נכללים גם הילדים, בן או בת זוג והנכדים.

    כמו כן, בקשה לאזרחות ישראלית ניתן לקבל על בסיס לידה או אימוץ. כך, כל מי שנולד בארץ או מחוצה לה, כאשר אחד מההורים לפחות הוא ישראלי, זכאי לקבל מעמד של אזרח ישראלי. בנוסף, במקרה של אימוץ כששני ההורים הם ישראליים, יקבל הקטין גם אם הינו תושב זר, אזרחות ישראלית.

    לבני זוג זרים אשר נשואים לאזרחי ישראל או מנהלים מערכת יחסים של ידועים בציבור יש אפשרות להגיש בקשת אזרחות ישראלית.

    מי שהוא בעל מעמד של תושבות קבע בישראל ועונה על דרישות החוק, בהן שהייה בארץ לתקופה של 3 שנים, שליטה בעברית, רצון להעביר את חייו לפה, יכול לבחור במסלול של התאזרחות.

    חשוב לציין, כי הסמכות לגבי אישור בקשה לאזרחות ישראלית מוקנית לשר הפנים ולנציגיו, כמו גם לגבי בקשה לקבלת היתר להעסקת עובד זר, אשר בוחנים כל מקרה לגופו בצורה יסודית ומעמיקה ולא נוטים להקל על ציבור המבקשים. בנוסף, לשר הפנים יש סמכות לתת אזרחות ישראלית למי שאינו יהודי אך מחזיק בסטטוס ייחודי כגון אנשי מדע ורוח, צאצאים של חסידי אומות העולם.

    איך רצוי להתנהל?

    לאור ריבוי הדרכים המנויות בחוק ומורכבות ההליכים השונים, ישנה חשיבות עצומה להסתייע בגורם מקצועי ומנוסה העוסק בכך באופן יומיומי. עו"ד יפתח חנן בעל משרד עורכי דין איכותי ותיק ומוביל בתחום דיני הגירה והסדרת מעמד. עורכי הדין של המשרד מיומנים בייצוג לקוחות בצורה מוצלחת במסגרת בקשה לאזרחות ישראלית, בקשה להעסקת עובד זר ועוד. עו"ד יפתח חנן וצוות המשרד, יעניקו לכם ייעוץ מקצועי ומהימן, ילוו אתכם לכל אורך ההליך ויעשו את כל המאמצים להשיג עבורכם את התוצאות הטובות ביותר.

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן