אשרת עבודה למומחה זר

     

    המציאות העסקית הגלובלית, הדינמית והתחרותית של ימינו, מצריכה לא פעם מחברות וארגונים בענפים שונים במשק, להסתייע בידע, בכישורים, בניסיון ובמיומנות ספציפית של מומחים זרים. זאת, במשרות ניהוליות, תפקידים בכירים ותפקידים אחרים בתעשיית ההייטק, טכנולוגיה, אנרגיה, תשתיות. כמו כן, בענף התעופה, רפואה, סייבר, מוסדות להשכלה גבוהה, יהלומים, צילום ואומנות. המדיניות של ישראל היא לאשר לחברות מקומיות לנייד מומחים זרים, בכפוף לקבלת אשרת עבודה למומחה זר תקפה ותוך שהיא מגבילה את כמות האשרות. לכן, החברה הישראלית המעסיקה צריכה לבקש אשרת עבודה למומחה זר, לפרויקט מסוים, כאשר זו יכולה להיות אשרת עבודה קצרת מועד של 45 ימים או של שנה ומעלה, הכפופה לעמידה בקריטריונים מפורשים בהתאם לתחום העיסוק.

    איך מתנהל ההליך?

    חברה, עסק או ארגון ישראלים שזקוקים למומחה זר נדרשים ראשית לעמוד בכל התנאים המקדימים המופיעים בנוהל העסקת עובדים זרים. לאחר מכן עליהם לפנות בבקשה מסודרת אל אגף ההיתרים – ענף מומחים ברשות ההגירה והאוכלוסין ולצרף לבקשה את המסמכים הבאים: פרטים מעודכנים של החברה, אישור רו"ח על פעילותה (לחברה מקומית), אישורים ומסמכים המוכיחים את המומחיות הרלבנטית, הידע והניסיון של האדם שאותו היא מעוניינת להעסיק ועוד. לאחר מתן ההיתר הבקשה מועברת לבחינה מעמיקה של משרד הפנים, לצורך הנפקת אשרת שהייה ועבודה מסוג ב/1, כאשר הם רשאים לאשר או לחילופין לדחות את הבקשה. חשוב לציין, כי מדובר במגוון של אשרות עבודה קצרות מועד או לתקופה ארוכה יותר, לפי הצרכים והנסיבות הספציפיות.

    דגשים חשובים

    כפי שניתן לראות, הפרוצדורה של קבלת אשרה להעסקה של מומחה זר היא סבוכה, מורכבת וארוכה ומצריכה התנהלות נכונה ומדויקת מול הרשויות. שכן, יש לרכז ולהציג להן מגוון אישורים, הוכחות ומסמכים, לכתוב ולנמק את טיעוני הבקשה עצמה, לשלם את האגרות הדרושות, לחתום על תצהירים, לתרגם מסמכים לעברית ועוד.

    לפיכך, כדי להשיג תוצאות מוצלחות ומהירות ולזכות בקבלת האשרה, מומלץ מאוד לפנות לקבלת ליווי וייעוץ משפטי של עו"ד מקצועי, מהימן ובעל ניסיון בהוצאת אשרות עבודה קצרות מועד או ארוכות למומחים זרים בכל ענפי המשק. עו"ד יפתח חנן בעל משרד עורכי דין מנוסה ואיכותי בתחום דיני הגירה בכלל והגירה מסחרית בפרט, המטפל בהוצאת אשרת עבודה לעובדים זרים, אשרות למומחים זרים וכדומה. אנו עומדים לרשותכם בכל שאלה או בעיה בנושא קבלת אשרת עבודה למומחה זר, נשמח לסייע לכם ולעשות את כל הדרוש לקבלת האשרה.

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן