אשרות כניסה לישראל

     

    חוק הכניסה לישראל, תש והתקנות שהוצאו מכוחו, קובעים כי כל אזרח של מדינה זרה המעוניין להיכנס ולשהות בארץ צריך לקבל אישור כניסה לישראל, המוענק על ידי שר הפנים למגוון של מטרות ולפרקי זמן שונים. זהו למעשה רישיון שהייה חוקי הנקרא גם אשרה או ויזה, הניתן למטרות של מעבר, ביקור, תיירות, ישיבה, עבודה, לימודים, הצבעה, מילוי תפקיד במוסד דתי מוכר, התנדבות, עלייה לארץ ועוד. חשוב לציין, כי כל אישור כניסה לארץ מקנה לאדם המשתמש בו זכויות ספציפיות, כאשר אשרות כניסה לישראל לתקופה ארוכה מעניקות יותר זכויות לציבור המבקשים אולם עליהם לעמוד ביותר תנאים מורכבים, כך שהסיכויים לקבלת האשרה פוחתים מאוד.

    מהם סוגי האשרות הקיימים?

    סעיף 2 לחוק הכניסה לישראל, תשי"ב – 1952 מונה סוגים שונים של אשרות כניסה לישראל, המתחלקים לקטגוריות המרכזיות הבאות: אישור כניסה לישראל לישיבת מעבר – עד 5 ימים, אישור כניסה לארץ לישיבת ביקור – עד 3 חודשים (למטרת תיור או עבודה), אשרה ורישיון לישיבה ארעית – עד 3 שנים (תושבות זמנית) וכן אשרה ורישיון לישיבת קבע.

    לכל אחד מסוגי האשרה יש קריטריונים ברורים וקשיחים בהם צריך לעמוד המבקש, כאשר בפועל ישנם הרבה מצבים בהם עולה הצורך לקבל סיוע וייעוץ משפטי כדי להוציא אישור כניסה לארץ טרם ההגעה, בכדי לוודא שהכניסה תתבצע ביעילות ובצורה חלקה ומהירה. כך לדוגמה, ילדי עובדים זרים, פליטים ומבקשי מקלט, בן/בת זוג זרים המנהלים חיים משותפים או נשואים לאזרחי המדינה. כמו כן, במצב בו המבקש נמצא בהליך סטנדרטי או משפטי לקבלת אישור כניסה לישראל שטרם הושלם או ניסה להיכנס לגבולות המדינה וסורב על ידי שלטונות ההגירה.

    אל מי כדאי לפנות?

    לאור ריבוי הסוגים של אשרות כניסה לישראל, המורכבות וההבדלים הקיימים ביניהם כמו גם ההשלכות המשמעותיות המונחות על הכף ועגמת הנפש הרבה הנלווית להתנהלות שגויה מפאת אי ידיעה או הבנת הנושא, מומלץ לקבל ייעוץ והכוונה מקצועית של עו"ד בעל מומחיות וניסיון בתחום. עו"ד יפתח חנן מתמחה בדיני הגירה, בקיא בחוקים, בתקנות ובנהלים של משרד הפנים, מכיר את שלבי ההליך ויודע איך להתנהל בצורה יעילה ומדויקת על מנת לקצר את זמני ההמתנה ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור הלקוח. עו"ד יפתח חנן מעניק לציבור לקוחותיו המרוצים ליווי אישי צמוד וטיפול מקצועי ברמה גבוהה לכל אורך הדרך, החל מבחינת נסיבות המקרה, דרך הגשת הבקשה ועד קבלת אשרת הכניסה.

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן