אשרה ויזה לבת זוג זרה

     

    במציאות החברתית בה אנו חיים, ניתן לראות יותר ויותר מערכות יחסים זוגיות (במסגרת נישואים או ידועים בציבור) המתקיימות בין אזרחי ישראל לבין אזרחים ממדינות אחרות. זאת, לאור התפתחות הגלובליזציה, הטכנולוגיה והאינטרנט וכתוצאה מהגירה של עובדים זרים, בתחומי עיסוק שונים, הבוחרים לעבוד בארץ. עם זאת, הקושי העיקרי בו נתקלים זוגות אלה הוא הסדרת המעמד וקבלת אשרה ויזה לבת זוג זרה או לבן זוג זר. כך, בחלק מן המקרים מסרב משרד הפנים להסדיר את מעמדו החוקי של בן הזוג הזר, דבר המהווה מכשול עצום ויכול להוביל לגירושו מהארץ או לפרידה כפויה בין הצדדים.

    מה קובע החוק?

    לפי חוק הכניסה לישראל, תשי"ב – 1952, כל אדם שאינו בעל מעמד של אזרח או תושב במדינה, רשאי להיכנס לגבולות ישראל בכפוף לקבלת אשרה/ויזה ספציפית. כאשר עבירה על החוק הינה עבירה פלילית שהעונש המירבי בגינה הוא שנה מאסר. לכן, במקרה שבו אחד מבני הזוג הוא אזרח ישראל, מתיר המחוקק לשר הפנים בסעיף 6 לחוק, להעניק אשרה לבן זוג זר של ישראלי.

    שלבי התהליך

    הליך מתן אשרה לבן זוג זר של ישראלי מתנהל לפי נוהל פנימי של משרד הפנים ואורך כ-5 עד 7 שנים, בהתאם למסלול הנבחר – נישואים, ידועים בציבור או נישואי אל סלוודור. ככלל, מדובר בפרוצדורה מורכבת, מתישה וקפדנית, הכרוכה בהגשת בקשה מיוחדת מפורטת ומגובה בשלל מסמכים ואישורים המוכיחים את הקשר הזוגי, תשלום אגרה, בדיקה ביטחונית, ראיונות ותשאולים במשרד הפנים וכדומה. יש לציין, כי בזמן הגשת הבקשה ובחינתה היסודית, מקבל בן הזוג הזר אשרה חוקית לשהות בישראל לתקופה קצובה, אותה ניתן לחדש עד לסיום התהליך.

    איך מומלץ להתנהל?

    קבלת אשרה ויזה לבת זוג זרה או בן זוג זר אינה דבר פשוט אלא הליך בירוקרטי ארוך מאוד, במהלכו נערכות בדיקות מקיפות ומעמיקות אודות בני הזוג וטיב מערכת היחסים בינם. כמו כן, לסירוב או בעיה כלשהי בהסדרת המעמד, יש השלכות חמורות והרסניות על שני הצדדים. לכן, חשוב לקבל סיוע וייצוג של עו"ד מומחה בדיני הגירה ולא להתנהל בצורה עצמאית. עו"ד יפתח חנן וצוות משרדו מחזיקים בניסיון עשיר ומוצלח בהסדרת מעמד של בן/בת זוג זרים לרבות מתן אשרות עובדים זרים, עובד זר מומחה ועוד. נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת, להעניק לכם שירות מקצועי, אמין ואדיב ולעשות את כל המאמצים להשיג עבורכם את התוצאות הטובות ביותר.

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן