אישור העסקה לעובד זר

     

    מדיניות ההגירה של מדינת ישראל מתירה כניסה של עובדים זרים למטרות עבודה באופן מוגבל על פי מכסות שנתיות ובצורה מפוקחת וקפדנית, בכפוף לקבלת אישור העסקת זר. זאת, בענפים שונים במשק, ביניהם חקלאות, סיעוד, בנייה ותשתיות, תעשייה, תיירות ועוד. חשוב לציין, כי קבלת אישור העסקת עובד זר אינה משימה פשוטה אלא תהליך מסורבל וארוך, הכרוך בבירוקרטיה רבה. לכן, הדרך הטובה והיעילה היותר היא לבקש אישור העסקה לעובד זר בליווי של עו"ד מקצועי ומנוסה מהתחום.

    מה צריך לעשות כדי לקבל אישור העסקה לעובד זר?

    את התהליך של הוצאת אישור העסקת זר ניתן לחלק לשני שלבים עיקריים: בשלב הראשון, על המעסיק לפנות לרשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול במשרד הפנים ולבקש אישור העסקה לעובד זר. לאחר מכן, יש להוציא לו אשרת עבודה המוגבלת להעסקה אצל אותו מעסיק ספציפי וכן אשרת כניסה לארץ. כל אחד מהשלבים כרוך בפירוט נסיבות הבקשה, מילוי טפסים והמצאת מסמכים ואישורים רלבנטיים התומכים בבקשה, על פי נהלי ודרישות משרד הפנים.

    חשוב לציין, כי הגשת הבקשה לקבלת אישור העסקת עובד זר ומתן האישור עצמו (באופן חד פעמי) נעשים במדינה בה מתגורר העובד, דרך הקונסוליה, טרם הגעתו לארץ, כאשר בהמשך הדרך ניתן לבקש את הארכת האישור כך שיחול על כל התקופה של אשרת העבודה.

    על מה חשוב להקפיד?

    במהלך השנים האחרונות אנו עדים למגמה של הקשחת החקיקה בנושא כמו גם החמרה משמעותית במדיניות הענישה בה נוקטות רשויות האכיפה. כך, מעסיקים ישראליים אשר מעסיקים עובד זר בלי לקבל אישור העסקת עובד כדין, חשופים לתשלום קנסות כספיים גבוהים כמו גם העמדה לדין ורישום פלילי.

    כל אדם או גוף המעסיק עובד זר בכל אחד מתחומי העיסוק והמקצועות, בין אם במסגרת פרטית או ציבורית, נדרש להעניק לו את כל הזכויות ותנאי העבודה הקבועים בחקיקה המסדירה את דיני העבודה בישראל. כך, מדובר על קשת רחבה של זכויות סוציאליות ואחרות, בהן תשלום שעות עבודה נוספות, ביטוח לאומי, פיצויי פיטורים, חופשה שנתית, דמי הבראה, ימי מחלה, הפרשות לקרן פנסיה, עריכת ביטוח רפואי ועוד.

    משרד עו"ד יפתח חנן ושות' מתמחה בייצוג איכותי ומוצלח של מעסיקים המעוניינים לקבל אישור העסקה לעובד זר ומלווה אותם בכל שלבי ההליך. עו"ד יפתח חנן וצוות עורכי הדין המיומן ישמחו לסייע לכם בכל שאלה או סוגיה משפטית בנושא ולהעניק לכם שירות מקצועי ומסור.

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן