כניסת מומחים זרים לישראל בתקופת וירוס הקורונה Covid-19

    וירוס הקורונה שהגיע בהפתעה גמורה פגע באופן חסר תקדים בכלכלה הבינלאומית ונראה שלא פסח על אף מדינה ללא קשר לגודלה, חוזקה ועוצמתה הכלכלית. הנה כי כן מדינות שלפני חודשים ספורים נהנו משגשוג, משק בצמיחה ואבטלה נמוכה מצאו את עצמן מסוגרות ומבודדות ללא פעילות כלכלית וצמיחה שלילית.

    אחד ממנועי הצמיחה העיקריים בעידן הגלובלי הוא שיתוף פעולה עסקי בין מדינות וגופים פרטיים, בין אם מדובר מהעברת ידע ומסחר, ובין אם באמצעות ביצוע פרוייקטים משותפים. ניוד מומחים זרים ממדינה אחת לאחרת תפס תאוצה משמעותית במהלך העשור האחרון כאשר חברות ממדינה אחת שולחות עובדים מיומנים למדינה אחרת במטרה לקיים פרוייקט ולהעביר מן הידע הרב אשר ברשותם שאינו קיים במדינת היעד. כך לדוגמא מומחים זרים מכל רחבי תבל מבצעים בישראל פרוייקטים ומגה פרוייקטיים ממשלתיים ופרטיים כאחד, ביניהם ניתן למנות את הקמת הרכבת הקלה בתל אביב, הקמת הקווים הנוספים של הרכבת הקלה בירושלים, בניית נמלי ים פרטיים בחיפה ובאשדוד, הקמת תחנות כוח, תכנון ובניית מפעלים, ביצוע קידוחים לחיפוש והפקה של גז טבעי ונפט, הקמת מחסנים לוגיסטיים אוטומטיים, התקנת מכונות ופסי ייצור ושיתוף פעולה עם חברות הייטק ישראליות.

    בעקבות מגיפת הקורונה הושהו שיתופי הפעולה כאמור מחשש להדבקת אוכלוסיה מקומית בווירוס ע"י העברתו מאדם שהגיע מחו"ל. לא זו אף זו, מרבית הטיסות הבינלאומיות הופסקו והגעת המומחים למדינת היעד לא הייתה אפשרית כלל.

    לאחרונה בהנחיית ממשלת ישראל במטרה להניע את הכלכלה ולמנוע נזקים גדולים יותר, החלו לחדש ולאפשר את כניסתם של מומחים זרים מחו"ל לישראל. כניסת המומחים הזרים מותנית בהוכחה לנחיצות ודחיפות הגעתם. כמו כן, כניסת מומחים זרים מותנית בעמידה בדרישות משרד הבריאות לרבות הוכחת מקום בידוד ובידוד של 14 ימים הלכה למעשה עם כניסת המומחים הזרים לישראל.

    כניסת מומחים זרים לישראל בעת הזו מותנית כבעבר בהנפקת היתר עבודה מקדים על שם החברה המבקשת שיאפשר את העסקתם בארץ ע"פ חוק. בקשה להיתר עבודה נדרש להגיש כבעבר, עם זאת הנפקת ההיתר בפועל כרוכה בעמידה בדרישות נוספות ומורכבות  לרבות קבלת אישור חריג ממשרד הכלכלה ומשרד הבריאות.

    עם הנפקת היתר עבודה בישראל וקבלת אישור חריג לכניסתו של המומחה הזר לישראל, יש צורך לפנות לרשות האוכלוסין וההגירה (משרד הפנים) לצורך הנפקת אשרת עבודה באמצעותה יכול המומחה הזר להגיע ולשהות בישראל. טרם עלייתו על של המומחה הזר לטיסה, עליו להציג בפני חברת התעופה מכתב ממונה ביקורת גבולות בישראל שמאשר את כניסתו ארצה.

    הליך הנפקת היתרי עבודה ואשרות עבודה למומחים זרים בישראל הוא הליך מורכב כשלעצמו אף בימים כתיקונם. דרישות הסף להנפקת היתרים ואשרות עבודה בישראל הן מהמחמירות בעולם! מגיפת הקורונה שסופה אינו נראה באופק הפכה את הליך ניוד מומחים זרים לקשה שבעתיים אך אפשרי!

    ניתוח צרכי החברה המבקשת והגשת בקשה מפורטת להנפקת היתר עבודה שמכילה את הנתונים הדרושים בתקופה זו, תאפשר את ניוד המומחים הזרים וביצוע העבודה הנדרשת.

    היוועצות עם מומחים בתחום דיני ההגירה המסחרית יעלו את סיכויי אישור הבקשות להיתרים ואשרות עבודה במאות מונים במיוחד בתקופה מורכבת שכזו.

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן