אישור שהייה בישראל

    חוק הכניסה לישראל, תשי"ב – 1952 וחוק השבות, תש"י – 1950 קובעים כי כל אדם שאינו אזרח או תושב ישראל, המעוניין לשהות בתחומי המדינה, חייב לקבל אישור שהייה בישראל כדין. החוק מונה מספר סוגים של אישורי שהייה בישראל, כגון אשרת תייר למטרת ביקור, אשרת תייר עם רישיון עבודה, אשרת עלייה, אשרת תושבות זמנית, תושבות קבע ועוד. ככלל, אישור שהייה בישראל מונפק על ידי רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים, לפרקי זמן שונים לפי מטרת השהייה. עם זאת, בין ישראל למדינות רבות בעולם קיימים הסכמים הפוטרים את החובה לקבל אשרת ביקור. לכן, טרם ההגעה לארץ, מומלץ לבדוק בצורה מקצועית אם יש חובה לקבל מראש אישור שהייה בישראל.

    איזה אישורי שהייה קיימים?  

    בתקנות הכניסה לישראל, תשל"ד – 1974 מפורטים סוגי אישורים שונים, חלקם נפוצים ופשוטים להוצאה וחלקם מורכבים יותר. כך, אחד האישורים השכיחים הוא ויזת תייר המוענקת ל-3 חודשים מקסימום, בה משתמשים חלק גדול מהמבקרים הזרים בארץ.

    אישור נוסף המוענק לאוכלוסיית העובדים הזרים הוא ויזת תייר עם היתר לעבודה בארץ בענפים מסוימים,

    אשרה לשיבת ארעי של איש דת אשר הוזמן ארצה בעקבות פנייה ספציפית של גופי או מוסדות דת מוכרים לצורך ביצוע תפקידים דתיים בעדה אליה הוא משתייך.

    אשרת תלמיד מוענקת לפרק זמן של שנה לכל היותר, לתלמידים המעוניינים להגיע לישראל בשביל ללמוד בבית ספר יסודי, תיכוני, מוסד אקדמי, ישיבה או מוסד נוער מטעם הסוכנות היהודית.

    האם וכיצד ניתן להאריך את אישור השהייה?

    אישורי שהייה בישראל ניתנים לפרק זמן מסוים מוגבל, כאשר עם תום התקופה ניתן לנסות ולהאריך את האישור, בכפוף להעברת פנייה מסודרת ומפורטת לרשויות ולציין בה את כל הסיבות להארכה. למשרד הפנים יש שיקול דעת להחליט אם להיענות לבקשה או לסרב לה ואז יצטרך המבקש לצאת מיד מהארץ.

    איך כדאי לפעול?

    מאחר ומדובר בתחום מורכב ורגיש בעל השלכות ישירות ומהותיות על תושב החוץ ומשפחתו, ההמלצה היא לא לפעול לבד אלא לקבל סיוע מקצועי של עו"ד מנוסה ומומחה. משרד עו"ד יפתח חנן ושות', הינו משרד איכותי, ותיק ומנוסה, המתמחה בטיפול אפקטיבי ומיטבי בתיקים שונים של קבלת אישור שהייה בישראל, ייצוג בהליכי גירוש מישראל, מתן סיוע שוטף בנושא גירוש עובדים זרים וכדומה. עו"ד יפתח חנן וצוות המשרד, שמים דגש מרכזי על מתן שירות מקצועי ומלווים את ציבור הלקוחות באופן אישי בכל שלבי ההליכים.

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן