אישור עבודה b1 בישראל

     

    בשוק העבודה הגלובלי והדינמי של זמננו, אנשים רבים עוברים לעבוד בארצות זרות, לפרק זמן מסוים, כל אחד מסיבותיו הוא – מצוקה כלכלית, הצעת עבודה אטרקטיבית או לשם החוויה וההתנסות יוצאות הדופן.

    במדינת ישראל, כפי שנהוג ביתר מדינות העולם, כל אדם שאינו תושב או אזרח ישראלי ומעוניין לעבוד בתחומה, חייב להראות אישור עבודה בישראל ספציפי תקף. אולם, על פי חוק עובדים זרים, תשנ"א – 1991, אישור עבודה לעובד זר מוציא המעסיק המעוניין בשירותיו ולא העובד עצמו.

    תהליך קבלת אישור עבודה בישראל

    הוצאת אישור עבודה לעובדים זרים, זו פרוצדורה מורכבת האורכת כ-90 ימים ממועד הגשת הבקשה, כאשר חשוב לבצע אותה לפני כניסת העובד הזר לארץ. במסגרת התהליך, נדרש המעסיק להגיש בקשה מפורטת למשרד הפנים, להוכיח את הצורך הקיים בעבודתו של העובד הזר, להראות שהוא מחזיק במומחיות לביצוע העבודה ועוד.

    ככלל, אישור עבודה לעובדים זרים ניתן לפרק זמן של 12 חודשים, כאשר ישנה אופציה לבקש הארכה של התקופה עד לסך של 5 שנים ו-3 חודשים. עם זאת, בהתקיים נסיבות ספציפיות מיוחדות, יש אפשרות לבקש להאריך את אישור העבודה מעבר לכך.

    על איזה תחומי עיסוק עיקריים הוא חל?

    מומחים זרים: מדובר באנשים המחזיקים בידע מקצועי וניסיון מעשי ייחודי בענפי התעשייה, הייטק וטכנולוגיה, המקבלים אישור עבודה b1 בישראל לפרק זמן מוגבל. מדובר בעיקר על מנהלים ועובדים בכירים של חברות בינלאומיות הפועלות בארץ או על חברות ישראליות הזקוקות לכוח עבודה של מומחה זר.

    ענפי הסיעוד, חקלאות, בניין, תעשייה, מסעדנות: לאור המחסור הקבוע בידיים עובדות של ישראלים בתחומים אלה, המדינה יחד עם חברות כוח אדם, מביאה כוח עבודה זר.

    סנקציות חוקיות

    על פי חוקי ההגירה, עובד זר אשר נתפס עובד ללא אישור עבודה b1 בישראל, יגורש מהארץ וכן עלול לספוג קנסות כספיים ותקופת מאסר. כמו כן, מדובר על עבירה פלילית שביצע המעסיק של אותו עובד זר והוא לא יורשה עוד להביא עובדים זרים.

    משרד עו"ד יפתח חנן ושות', מהווה משרד איכותי ומוביל בתחום דיני ההגירה, העוסק באופן יומיומי בייצוג מעסיקים מול הגופים והרשויות השונות לרבות תהליכי הוצאת אישור עבודה לעובד זר וסוגים נוספים של אשרות. בכדי לא להיקלע להליכים ובעיות משפטיות מיותרות, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שאלה או בעיה. בצורה זו, תבטיחו לכם שקט נפשי מקסימלי וביטחון שבקשתכם מטופלת בצורה הטובה והיעילה ביותר.

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן